The Shockingly Detailed Sex Temples Of India

“Give pleasure. Accept pleasure. It’s that easy.” —Kenneth Hanes

In A Nutshell

They’re known as the Khajuraho monuments. In essence, they are temples which were built for the reason that most temples are built: to honor the gods. However, what is most interesting about these temples is their very sexually explicit depictions in statues, art, and even a single, massive phallic symbol. Men, women, and even some animals are shown in varying positions and groupings. Westerners were shocked upon first finding the monuments, which have now been named a UNESCO World Heritage site.

Note: Links to photos below, but be aware that they are NSFW.

The Whole Bushel

Deep in the heart of India’s Chhatarpur District is a massive collection of incredibly ornate ancient works of art, mainly in the form of sexually explicit sculptures. The Khajuraho group of monuments are made out of local sandstone, each piece painstakingly carved just perfectly so as to fit together solely by the force of gravity.

When it was first seen by the English in the 19th century, they were appalled to see that the entire exterior of the temples were completely covered with incredibly detailed sculptures depicting every manner of sexual act. Just coming off the Victorian modesty kick, the explorers didn’t spend too much time looking over the sites. However, it is now understood that these sites are not only preservations of ancient art and culture, but also a very good look into ancient architecture and stone-cutting.

The very walls of the monuments are cut so perfectly that the building holds itself up with no use of mortar to keep the blocks of stone held together. What’s more impressive is the detail that can be seen on the statues. More than simply naked sandstone people along the walls, there are innumerable depictions of intercourse, and many stone couples intertwined in coitus.

The temples serve as monuments to various Hindu Gods. What is especially interesting is the fact that such sexual imagery was not considered to be shocking or obscene to the people who built the structures. Rather, sexuality was the way of the gods. For one to have sex was to be holy. This is an interesting contrast to the way most western religions view(ed) sexuality. As something that one should be ashamed of, and to hide away.

Today the temples are a UNESCO world heritage site, and are still use still used to, with many ceremonies are performed within the temples. The celebration of the marriage of Shiva and Parvati takes place every year, which is a large foundation of the Hindu faith. The ceremony involves many rituals of fertility, one of which included the bathing of a large stone phallic symbol in milk, butter, yogurt, and other products of a cow, which is regarded to be sacred in Hinduism. This is done with much care so as to prepare the groom (Shiva) for the wedding. It is followed by dressing the stone itself, and anointing it in the common tradition. In essence, this event, which is highly sexual in nature, is the crux of the Hindu creation story.

The temples are also are a tourist destination for those who wish to view the statues and cavernous interiors of the temples, making it a major site for Indian tourism. The monuments are also host to a dance festival, which features traditional dance performances from some of the most well-known performers in India.

Show Me The Proof

MP Tourism: Khajuraho
Temples of Love: Khajuraho (Link opens to large NSFW photo)
Breakaway Backpacker: The Sex Temples of Khajuraho in Photos (Many photos; all NSFW)

  • surya

    Various theories go as to why a place of divinity should have so many sexually-explicit sculptures. One such theory says that while visiting a place of God one has to leave all earthly pleasures behind, so all such depictions are done on the outside walls of the temple, that is walls facing the outside world. One won’t find any such sculptures in interior walls. Visitors are expected to pass the test of self abstinence and control while entering: that is there eyes should be on the main entrance and not on the walls.
    Another theory says these were done to attract visitors from faraway places. Earthlings like you and me would be tempted to visit those X-rated things and while you are done with satisfying your carnal self, you get to meet the supreme being-the God.
    Yet another theory says, these were done by the temple building workers themselves. Away from there wives and girlfriends for years together (those days it might have taken no less than 10 years to build one such exquisitely beautiful temple) those workers built there own Playboy magazine: all curved on stones.

    • TheMadHatter

      At first I thought you were trying to make a sly joke by saying curves but now I realize you misspelled carved. I think I just failed that first test you were talking about…

      • surya

        Never ever in my post did I mention ‘curves’ or ‘curved’. So any test on earth you failed is a reading test, my friend.

        • TheMadHatter

          “those workers built there own Playboy magazine: all curved on stones.” Have fun with that one.

          • surya

            Sorry, my bad.

  • Errkism

    Sure are a lot of sex temples for the country with the smallest average penis size. They must know how to use it.

    • surya

      Sad to find there are still people who believe having your thing the same size that of a Giraffe endow you with greater bliss.

      • Errkism

        Is that why I point out they know how to use it? Appears you misread my comment or skipped the second half. Funny too because you got mad at someone for misreading your comment.

        • Lisa 39

          For what its worth, i agree

    • Check

      Yup! They and the Chinese may be stereotyped to have the smallest average penis size, but look at their population numbers. Do they know what they’re doing? Yeah, I think so!

    • HINDU MANDEM

      Yeah, im sure they measured everyone in India. It has a billion people so there would still be people with bigger dings then countries with 60 million people. Go die in a hole.

      • Errkism

        Was actually a compliment. Knowing what to do means more than size in most cases, unless you are a horse or a blue whale. But pick me out a hole and I’ll consider your idea, it has to be a really good hole though.

        • rincewind

          Some holes are better than others 😉

          • Lisa 39

            What the hell did i miss? I left here this morning very irked by dumb asses, now all the cool kids show up lol

    • OC

      I don’t believe that. It is guaranteed to be FALSE. Some idiots measured 1000 men and published it.
      Having said that, I wonder if there is an epidemic of rapes in India (related to that false report) or a great increase in reporting of rapes.

  • 63Jax

    did they ever washed before sex? because we all know indians have a smell… :/

    • Lisa 39

      You are not funny.

      • 63Jax

        i know is not nice, but is reality, unfortunatelly 🙁

        • HINDU MANDEM

          Indians come to western countries and become the richest people there while most Whites are on benefits lmao

          • 63Jax

            yeah, Gates, Buffet, Slim, Abramovich, Armault, Ortega, Elison, Batista, etc, they’re all indians, right! lol. we were talking about your smell, not wealth.

          • HINDU MANDEM

            I don’t give a shizzile what ur talking about u dumb welfare queen, we are taking over UK and USA is next hahaha

          • 63Jax

            yep, exactly like indians who migrated from Rajastan and became known as gypsies today, well done my stinky friend! if you wanna come at least bring some deodorants with you, at least that.

          • HINDU MANDEM

            Lol jealous that we are on average the richest people? But come to UK and say that lmao indians literally run the UK little bitch. U whitey ass I bet ur mum is gunna die from breast cancer u dumb white shit. I get sucked of from so many white bitches hahaha

          • 63Jax

            you’re as dumb as u stink. indians rich, lol, a third world country who throws it’s dead people in a river and a few meters away they wash themselves, yeah, you are very civilized indeed.

          • HINDU MANDEM

            Lol, ur so mad it’s unreal. What happened little bitch? Did an Indian take ur job or did an Indian bang ur cancer patient mum like a drum? Trust me, little internet warriors like you say this shit online but if you came to west London where white cunts like you get beaten up for going into Indian areas it’s another story. Keep crying faggot.

          • 63Jax

            lol, you have such childish arguments! i’m a keyboard warrior? you are the one who threatened me, not the other way around. you are so desperate you pick on moms, dads, cousins, dogs, cats, etc, proof that you are really really civilised. anyway you still stink like shit! :DDDD. c’mon curse, that all you got, you can do more, i dare ya’…:)

          • HINDU MANDEM

            Says the little welfare queen hating on Indians on the internet haha. But seriously, shouldn’t you be looking after ur cancer patient mother. Every time the slut gives me head I see my reflection from her bald chemo head haha. Silly nerd like u saying I stink like shit over the internet lmao makes sense. That’s why the white race is dying, ur girls are mixing with colored people and white men are just so feminine it’s unreal lmao. Keep crying over the internet u dick crust haha

          • 63Jax

            you’re so funny i can’t even curse you back and i don’t even want to. you’re so funny and yet so full of rage, i think is the stench…

          • HINDU MANDEM

            Little feminine cracker, typical nerd response. Does the bruises from ur bully still hurt welfare queen? Your so butthurt lmao.

          • 63Jax

            rage and stench, they go well together!

          • HINDU MANDEM

            Ignore my personal insults, u already have enough on ur plate with ur cancer patient mum and that bully. Go look at ur memes nerd.

          • 63Jax

            i’m a nerd? lol, if i’m a nerd what makes you,a superhero with deadly smell?

          • HINDU MANDEM

            You are a nerd, look at ur shitty avatar lmao, but seriously tell ur mum too stop using teeth lmao

          • 63Jax

            what da’ fuck is wrong with you? you like old women? i think you only have farts in your head!

          • HINDU MANDEM

            Why the fuck does it take you 10 minutes to type, have you got some sort of mental impairment? A brain tumour like ur mom? Fucking hillbilly cunt,

          • 63Jax

            all you can do is curse? you are becoming repetitive and boring :/

          • HINDU MANDEM

            This nerd response of trying to deflect insults isn’t working :/
            You need more practice on ur bully.

          • 63Jax

            yeah, whatever man…

          • HINDU MANDEM

            Loool

          • Lisa 39

            Hi hindu, ignore the ignorant troll, its not worth it 🙂

          • TheMadHatter

            Lisa they are both trolls, two different classes. Jax is a class called troll bait, which you unfortunately fell for. Hindu is the biggest class of troll, they in essence eat other trolls. But they are both trolls nonetheless, and a dangerous species to be near.

          • 63Jax

            this was funny, a person who knows how this shit works 🙂

          • TheMadHatter

            You betcha

          • 63Jax

            Nigga is gone and there’s no one to troll anymore.

          • HINDU MANDEM

            Look at what is classed as nigger and then see if it applies to north indian Rajput like me u dumb Romanian.

          • 63Jax

            do you even know who Nigga was?

          • TheMadHatter

            *Ni99a, not Nigga

          • 63Jax

            ma’ bad 🙂 corected

          • OC

            It’s a word invented by folk who have sex with their dogs and their daddy’s.

          • OC

            At least change that avatar of your mother’s vagina. Incest of so filthy. And bestiality. I guess it’s your dog’s butt doing all your talking.

          • 63Jax

            you stinky fellas all got united, the union of stench and dumbness, are you all so ugly as we see in media? no wonder the whole country entered in shock when the single cute girl in India got fat, Aishawa Ray. what are you doing in Europe anyway, isn’t India good enough for you, why bring your filth here? stay the fuck there!

          • lbatfish

            Sarah? Is that really you?

          • TheMadHatter

            Clever

          • Lisa 39

            Good morning madhatter, i didn’t realize that there were different types of trolls lol i’m done with them tho, thank you darlin 🙂

          • Natasha

            Well this was disturbing. I vote we erase the comments
            section and try again. Well except for you of course and madhatter 🙂

          • Lisa 39

            Right? I don’t care if they want to troll each other but at least be a little mature about it lol

          • Natasha

            Very true. So vile. BTW, I felt bad about joking with Blue yesterday on the Hell list. I replied to myself and explained, so if you get a chance to check it out. I just hope I didn’t offend you or other people of faith on here that I respect 🙁

          • Lisa 39

            Actually i didn’t go there yesterday but i read thru the comments today, i thought you and blue were funny, i’m not easily offended and i think my awesome sense of humor has a lot to do with that lol besides, god also has a sense of humor, that’s why i’m stuck with this curly ass mess that passes for hair!

          • Natasha

            OK, thank you. I love curly hair! My youngest daughter has curly hair and a cherub face. I call her my little angel 🙂

          • Lisa 39

            That’s awesome, i do love it except for the part where it never cooperates when i try to look nice, but the cool part is that nobody can tell when its messy lol

          • OC

            Yet thousands of Americans go there to get ‘cleansed’ and enlightened. One San Francisco children’s book publisher gave about a half billion to one of the cults.

          • Jum1801

            This post is an excellent example of why it was so simple for a small nation like Britain to conquer India and then control it from 5,000 miles away by using a tiny handful of administrators and soldiers to run things. And also an excellent example of why it was such a super idea for India to be a British colony. Such a vile, insignificant place and people.

          • OC

            Gypsies, or Romas originate from Romania. They look sbsolutely nothing like East Indians.

          • 63Jax

            lol, wrong just check a little basic history, they don’t even look european, wtf???? since when we europeans have dark skin?

            http://news.softpedia.com/news/Where-Do-Gypsies-Come-From-72231.shtml

            ”You come across these people in many countries; they do not have a national territory or their own government. Legends describe their arrival from Egypt, but these are only fairytales. Ignorant people in the west associate their origin with Eastern Europe, like Hungary and Romania. That’s false, even if indeed large gypsy populations are to be found there (in Bulgaria they represent 15 % of the population, 10 % in Hungary and 7 % in Romania). Gypsies (or Romani, as they call themselves, the Gypsy word for “men”) originated in northern India 1,000 years ago. Their language, called Romani, is undoubtedly related to Hindu and other Indian languages (named Indo-Aryan). Nobody knows why they left India. Some say that their ancestors, artisans and artists, accompanied troops and after some military conflicts left India. By 1,300 AD they reached Europe, after passing through Persia and Turkey. ”
            Romans and Romani are not the same.

          • OC

            Gypsies are EuroTrash. They walk, talk, quack like poor Whites, so-called Whites. I’ve seen many gypsies.

          • 63Jax

            agree with you on this one, they are trash, but not Euro.

          • OC

            Everyone said they were Jews. They are just Europeans. Nomads.

          • Jimmy

            No they don’t. Not even slightly. Less than 10% of the UK residents are non-whites but they make up 20% of the job seekers’ allowance claimants. I don’t know about the US but it’s probably not much better. Besides if Indians are so good and whites so bad, why do have to send you loads of money to fix your shithole of a country?

          • 63Jax

            all Indians suffer from some sort of mass illusion that they are a great nation, a great stinky nation, it is!

        • Lisa 39

          Whether its real or not there are things that people can do to help that, unfortunately for you tho, there’s nothing to fix stupid

          • 63Jax

            what was so offensive in my statement? i was all about the smell, what is wrong with that, are you one of them?

          • Lisa 39

            How about we talk about you instead, where are you from? Are you black or white or any shade in between? I’m sure we can find something rude to say about everyone on the planet, but some of us are to smart and kind to be rude and stupid, now i’m bored with your trollness, good bye.

          • 63Jax

            it was just a mere observation, but things degenerated quickly, nothing to do with racism or whatever. have you read his comments, how he cursed me and my mother? of course you will say now, it’s ok for him to curse, but i never cursed him or his mother, once. read his other replies and you’ll see he is cursing everyone not just me.

          • Lisa 39

            Ok, sit down and pay attention, i didn’t say anything about your conversation with hindu, yes that got nasty, i only said that your original comment wasn’t funny, it was rude and stupid, it showed racism, ignorance to your fellow humans and a lack of maturity. Now, i’m going to tell you something that i’ve been telling my kids for years, if you can’t say something nice, then keep your damn mouth shut. You made that comment knowing that it would start shit, time to grow up.

          • 63Jax

            just tell me this one thing, is it a lie what i said there or isn’t, and i will shut up forever. try to be honest! as i said, just an observation, no racism or hate, just like saying someone is beautiful or ugly, or whatever.

          • surya

            Its a lie. So please shut up. Forever.

          • 63Jax
          • surya
          • OC

            Fo you have sex with your dog? I’m too lazy to get the citations. And I just had dinner.

          • 63Jax

            nope, your mom just blew me, damn she was ugly and had as foul stench….

          • Lisa 39

            Jax, its your opinion, just like saying someone is beautiful or ugly, that’s not what you should see when you look at people.

          • OC

            Do you smell like a wet mutt?

          • OC

            Curry is not offensive to me. It keeps those genetic brain disorders at bay.

        • OC

          Maybe their olfactory glands flare up when YOU enter a room.

      • Lji

        Don’t keep answering to trolls. Silence will slowly kill them.

        • Lisa 39

          Hi lji, i know, but if they’re going to be trolls they could at least be mature about it lol

    • surya

      All Indians use water to wash their anus after having done it, unlike the westerners who wipe it with a piece of tissue paper. So mirror mirror on the wall, who is the smelliest of them all?

      • 63Jax

        everybody washes their asses after defecation, c’mon…

      • OC

        You got her / him there. But I just heard on NPR not too long ago that only a small percentage of Indians have access to a toilet, or really clean water.

    • OC

      Maybe you have an unpleasant smell too, to them.

      • 63Jax

        i smell of Invictus and Black XS not like curry , onions and garlic, piece of shit!

  • HINDU MANDEM

    This title is offensive to Hindus. It’s like writing Sex Mosque or Sex Church. Western media is trying to show people a false version of Hinduism.

    • Lisa 39

      Hi hindu, i think that those are beautiful places, i wish there were numbers in the article tho, like out of 1000 temples only 40 have these carvings 🙂

    • Jimmy

      The titles are always sensationalist to get as many views as possible. Don’t get upset about it. Knowledgenuts isn’t the vanguard of a racist Illuminati trying to turn the West against the East. It’s not even a large part of the “Western media” and I’m pretty sure most of us aren’t in thrall to what the media says anyway.

  • the big un

    ALIENS !

  • rajimus123

    Well thank you for continuing the typical sensationalist clap-trap begun by the British, namely the reductionist opinions of Hindus as hypersexual and less valid spiritually in contrast to self-flagellating Christianity.

    Firstly, the sexualized carvings are representations of Shakti and Purusha interacting to procreate the Universe. They’re meant to illustrate that sex is a natural phenomenon and is a necessity within divine creation. You entirely miss the point of it being built during a time when the predominant faith was in TANTRA. Tantra is divided in 3 levels of varying engagement with “unclean/pleasurous” things. The point being that human/ity (Purusha) must engage with reality (Maya) to overcome it and transcend past the cycle of reincarnation. The position of

    Secondly, I can’t explain how disgustingly sickening it is to hear the overtones of denigration when speaking about the Hindu women “lovingly” bathing a phallus. “In Sanskrit, Linga means a ‘mark’ or a symbol, which points to an inference. Thus the Shiva Linga is a symbol of Lord Shiva – a mark that reminds of the Omnipotent Lord, which is formless.”

    http://hinduism.about.com/od/lordshiva/a/What-Is-Shiva-Linga.htm

    Just so many levels of ignorance, reductionist propaganda, reconstituted missionary speak in this piece of BULL. No I am not a Hindutva but I am, at least, a dillettante of legitimate Indian studies that does not repeat outdated, sensationalized material.

    I would reccommend you read the essays by Rajiv Malhotra.
    http://rajivmalhotra.com/library/articles/risa-lila-1-wendys-child-syndrome/

    • OC

      I’ve never read of a stereotype of Indians as hypersexual. But the Europeans have that genocidal instinct. Seeing so many people of a other color apparently incites a fear of genetic anihilation.

  • Andy West

    Not enough detail, I’m gonna have to go back to spankwire. 10 best spankwires.

  • OC

    Hilarious. Talk about epicureanism. The Romans were all over the place too, just not as well documented. Then they transported their syphillus all over the planet.
    I hope those aren’t kids in those sculptures.
    And what was that elephant doing? A baby elephant? CBS 60 minutes did a VERY disturbing report once about a brilliant scientist / researcher who studied in Indonesia and found the cause of mad cows disease or something and then got caught up exploiting the people for their disgusting sexual practices. I could have gone the rest of my life without the knowledge of that.

  • Hillyard

    Interesting article. The comments got a little out of hand but good article.

    • OC

      Sex, even in an article, makes some people go crazy.

  • OC

    For me this article helps explain the attraction of India for America’s hyperactive, rich, and borderline personalities. Otherwise, giving up 1/2 billion dollar fortunes to cult figures would have to be because of opiates or kidnapping.

  • 63Jax

    enough said, and you can hate as much as you want. don’t give a fuck: http://www.chinasmack.com/2010/pictures/filthy-india-photos-chinese-netizen-reactions.html